“¿Bueno?”

In Monterrey nemen ze de telefoon op en zeggen ze “¿bueno?”, veel bronnen beweren dat dit stamt uit de tijd dat er telefoonoperatoren waren. Een antwoord na bueno betekende voor telefoonoperatoren dat de lijn goed was en dan werd je doorverbonden.

Een kennis van mij vroeg of ik wist waarom ze “¿bueno?” zeggen als mensen hier de telefoon opnemen en legde dit uit omdat niet veel mensen het verhaal hierachter weten.

Vroeger hadden ze telefooncentrales waar je naar kon bellen, die je weer doorverbinden met degene met wie je wilde spreken. Er ging veel mis en er waren veel tests die ook niet alles konden voorkomen en soms niet werkten.

Daarom kwamen de telefoonoperatoren op het idee om “¿bueno?” te zeggen en dan te wachten op antwoord, als er antwoord kwam wisten de telefoonoperatoren dat de lijn een goede kwaliteit had en dan werd je doorverbonden.

Bronnen hiervoor zijn onder andere “¿Por qué dicen “bueno” al contestar el teléfono?” en “¿Por qué decimos “Bueno” al contestar?“.

 

Laat een bericht achter